• Camera Europeană de Comerț, Industrie și Franciză

Protejeaza-ti afacerea prin inregistrarea propriei marci.

Înregistrare Marcă - Protejează-ți Afacerea

Titularii drepturilor de proprietate intelectuală trebuie să știe cum să gestioneze și să protejeze aceste drepturi.

Firmele, în special IMM-urile și firmele nou înființate, tind să uite să-și înregistreze propria marcă comercială. Unul dintre principalele motive este constatarea greșită a faptului că înregistrarea companiei în registrul comerțului sau chiar asigurarea unui nume de domeniu ar fi suficientă pentru a împiedica concurenții să utilizeze același nume. În plus, multe companii consideră înregistrarea drept un cost care poate fi amânat. Înregistrarea mărcii comerciale este o investiție, una relativ ieftină în comparație cu gradul înalt de protecție pe care îl oferă cel mai valoros activ al companiilor: marca lor.

Înregistrare Marcă

Înregistrare marcă

Înregistrarea unei mărci înseamnă să deţineţi un certificat eliberat de OSIM, EUIPO (OHIM) sau WIPO valabil pe un teritoriu (România). Nu este obligatorie prezența solicitantului în fața oficiilor, procedurile se fac prin reprezentare. Juridic, marca este un drept de proprietate privată a celui care a înregistrat-o oferind exclusivitatea utilizării. Contabil, marca este un activ care poate fi vândut, închiriat, evaluat sau gajat. Comercial, marca este baza strategiei de vânzări, ea generând reputație și o bază stabilă de clienți.

  • INREGISTRARE MARCI LA OSIM
  • INREGISTRARE MARCI COMUNITARE
  • INREGISTRARE MARCI INTERNATIONALE

În primul rând, înregistrarea este necesară pentru a împiedica un terț - cel mai probabil un concurent - să înregistreze aceeași marcă și să vă împiedice să îl folosiți. Ve-ți fi nevoiți să eliminați marca dvs. de pe site, din materialele promoționale și de pe ambalaje, aspecte care generează costuri enorme. În plus, utilizarea mărcii înregistrate de altcineva ar da dreptul acestuia la solicitarea unor despăgubiri din partea dvs.

În al doilea rând, înregistrarea propriei mărci va împiedica un contrafăcător să utilizeze marca dvs. - mai ales dacă compania dvs. are o marcă puternică. Dacă nu vă înregistrați marca comercială, vă poate fi dificil să dovediți că sunteți proprietarul legitim al acesteia. Înregistrarea mărcilor comerciale este cea mai rapidă modalitate de a obține în fața instanțelor de judecată măsuri preliminare și recuperarea rapidă a daunelor, de exemplu prin procedura unei ordonanțe președințiale.

În al treilea rând, înregistrarea este singura modalitate de a împiedica compania dvs. să încalce în mod drepturile unei alte companii. S-ar putea să nu realizați că marca pe care o utilizați este deja înregistrată.

În primul rând obligația de a înlocui semnul utilizat (brand-ul) în activitățile dvs., fapt care va genera costurile altor materiale promoționale, pierderea clientelei deja obișnuite cu acel semn și nu în ultimul rând costurile și despăgubirile generate de o procedură judiciară pentru încălcarea unei mărci comerciale, formulată de către un concurent.

În cele din urmă, există aspecte financiare deosebit de semnificative generate de înregistrarea mărcii dvs. comerciale, astfel, o marcă comercială este un activ cu valoare monetară. Acesta poate fi cumpărat, vândut sau licențiat și puteți solicita licențe pentru exploatare, de exemplu, unui distribuitor, care vor genera venituri.

O marcă comercială este unul dintre cele mai importante active ale companiei dvs., astfel că înregistrarea este o investiție necesară.

În majoritatea țărilor, această protecție durează 10 ani din momentul în care ați depus cererea de înregistrare a mărcii. Protecția poate fi reînnoită, ori de câte ori doriți, pe perioade de 10 ani. Dacă dețineți o marcă înregistrată, o puteți vinde altei persoane sau îi puteți acorda altcuiva permisiunea de a o utiliza prin intermediul unui contract de licență.

Înregistrarea unei mărci vă oferă drepturi exclusive asupra semnelor distinctive – nume, sigle, culori, imagini, modele, forme, ambalaje sau sunete – care vă identifică produsele și fac distincția dintre produsele sau serviciile dumneavoastră și cele oferite de alte companii.

Aveți nevoie de mai multe informatii? Contactați-ne cu încredere!
Căutați o abordare profesională și servicii de calitate?